>

Rabu, 04 Mei 2016

Morning minuman air limau sihat


Morning minuman air limau sihat - Bagaimana anda memulakan hari bagaimana sangat penting untuk kesihatan fizikal dan semangat anda. Sama ada anda mengambil bahagian dalam aktiviti anda, juga cuba untuk kerap mengambil campuran jus lemon dan air suam.



Ini adalah kesihatan minuman yang sangat baik. Anda lihat 7 faedah berikut:

1. Menguatkan sistem imun

Seperti yang dilaporkan oleh laman web ini Tam - Green World, lemon mengandungi vitamin C dan kalium. Vitamin C boleh membantu mencegah selesema dan kalium adalah bermanfaat dalam merangsang otak dan fungsi saraf dan tekanan darah membantu mengawal.

2. Elaun pH

Walaupun lemon perasaan masam dalam mulut, tetapi apabila larut di dalam badan anda, asid sitrik menjadi alkali bermakna tidak menjana asid di dalam tubuh selepas proses metabolisme berlaku. Ini adalah kunci kepada kesihatan yang baik.

3. Membantu anda mengurangkan berat badan

Lemon juga mengandungi serat pektin yang tinggi, yang boleh membantu mencegah kelaparan. Menurut kajian, mereka yang mengamalkan air suam dengan jus lemon ketika berdiet boleh kehilangan berat badan lebih cepat.

4. Membantu penghadaman

Air suam membantu merangsang penghadaman dan pergerakan peristalsis membuat otot kekejangan dalam dinding usus. Lemon juga membantu untuk membuang toksin dalam saluran pencernaan kerana ia mengandungi mineral dan vitamin.

5. Penyahtoksin badan melalui air kencing

Jus lemon boleh membantu menghapuskan bahan yang tidak berguna dalam badan melalui air kencing. Kerana apabila anda makan lemon juga bermakna anda meningkatkan jumlah air kencing.

6. kulit bersih

Vitamin C yang terkandung dalam lemon boleh mengurangkan kedutan dan kulit dan melanoma. Dengan menggunakan air suam dengan jus lemon, anda boleh mengeluarkan toksin dalam darah, yang membantu mengekalkan kulit yang bersih.

7. Bersihkan limfa

Minuman juga boleh mengelakkan dehidrasi oleh dehidrasi jika tidak dikawal boleh menyebabkan pengumpulan toksin dan sembelit. Dua kecil kelenjar adrenal yang terletak di atas buah pinggang anda bekerja bersama-sama untuk mewujudkan tenaga tiroid. Kedua-dua garisan juga menghasilkan hormon penting iaitu aldosterone.

Aldosterone adalah hormon yang mengawal kandungan air dan kepekatan mineral natrium dalam badan seperti jumlah air badan. Hormon ini juga bertanggungjawab untuk mengawal tindak balas tekanan anda. Oleh itu, adalah penting untuk mengekalkan kesihatan mereka dengan memakan campuran air suam dan jus lemon.

Morning minuman air limau sihat Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

0 komentar:

Posting Komentar